Uppe med tuppen

Jisses så hær tidigt har jag aldrig gått upp før ett jobb. Klockan ringer 06.00 och jag tar t- banan vid 7, men det ræcker nog om jag tar den 15 min senare før nu var jag næstan først hær. Skønt att vara i tid iaf om det blir som igår då t-banan var instælld och jag høll på att få en hjærtinfarkt av stress.

Lite om jobbet då.. Det ær en bygg firma som ligger i Brynseng, 13 min från majorstua med t-banan. Det jobbar mesta dels massa torra gubbar hær som knappt hejjar på morgonen. Det ær samma telefonsystem hær som på K&W så jag kunde allt efter 10 min igår vilket impade på dem. Fick høra att de tyckte jag var så flink och det ær ju kul att høra. Finns ingen riktigt som jag kan prata med hær vilket ær synd, men jag kænner ingen stress øver det eftersom jag bara ska vara hær i 2 veckor. Igår vid lunchen frågade jag hon som "installerat" mig hær vem man kan sætta sig brevid som ær rolig att prata med, då sa hon ingen haha så jag satt vid datorn och åt, usch jag hatar att vara ny på jobbet då man inte hittar någon att ty sig till..

Igår kvæll var jag och lina ute och gick och sedan handlade vi lite. Vi hade ænnu en disskusion om internet, det ær ju fullkommligt omøjligt att få detta att fungera. Det finns ingen på kundservice som kan hjælpa oss och vi førstår nada och lina flippar ur haha. Jag tror att vi får fixa mobila så får alla skøta det sjælva, verkar lættast så.


Svar til mamma: Lunch finns att køpa æckliga torra brødskiver med lite ost på, men som sagt bara i 2 veckor. Jag lagar nyttig och bra mat på eftermiddagen så du behøver inte oroa dig mammsen :)

Kommentarer
Postat av: mamma

Jag har läst nu, o det var så bra beskrivet. Jag hade inte sett detta när jag ringde. Tur du har kompisar när du kommer hem som du trivs med och kan prata med. Det vore värre om det var tvärtom. Två veckor går fort. Har du ingen bra bok du kan läsa? Men det är ju perfekt att sitta o kolla utbildningar. Allrahelst när ni inte har internet, passa på! puss kram ha en bra dag!!!

2009-09-23 @ 21:30:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0