Välkommna tillbaka

Hej

Det var ett tag sedan jag skrev här..
Har bott hemma i Sverige under sommaren men nu är jag tillbaka i mysiga oslo igen.

Jag har nu flyttat in på bogdstadveien (som är den bästa gatan i oslo enligt mig) med två tjejkompisar och lite halvt inneboende kille vid namn Adrian. De andra två heter Lina och Paulina. Adrian är Linas pojkvän och ska pendla mellan sverige och oslo.


Jag kom hit i måndags och sedan dess har vi bara fixat och fixat massa. Vi har än sålänge inget internet i lägenheten så vi springer ner på ett café mitt över gatan och fikar hela tiden haha. Men det är lite mys att sitta här när regnet öser ned ute. Jag har fått tillbaka mitt jobb på Freia och börjar på fyraskift vilket innebär mycket jobb men det är därför jag är här. Jag har en stark magkänsla av att allt detta kommer bli jättebra bara vi får komma igång. Jag börjar jobba den 14:e sep så nu är frågan ska jag gå här och vänta eller ska jag åka hem?!

Vi har inte så mycket i lägenheten än förutom våra sängar så Paulina kallar oss asylsökande som vi skrattar gott åt.. Men vi har det mysigt och imorrn kommer Lina. Vi går långa promenader på kvällarna och har lovat varandra att komma igång med träningen igen.

Nu det var lite ifrån mig, mest för att uppdatera min kära mormor. Skriver igen när jag får chansen.

PussKram


Jag och Lina


och med min andra asylsökande Paulina haha

Kommentarer
Postat av: Malin

Jag kommer så klart att läsa varje inlägg du skriver :P

2009-09-03 @ 00:18:31
URL: http://malinsresa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0